About Me

My photo
My academic interests are exegesis of the Qur'an and its historical development, and the mystical theories of Sufis(Mystics) in the early Islam, and re-examination of the concept "mysticism" in Religious Studies. 現在の学術的関心は、クルアーン解釈とその思想的展開、初期イスラームにおけるスーフィー(神秘家)たちの神秘的理論、さらに宗教学における「神秘主義」概念の再考です。

Tuesday, July 3, 2012

帰ってきました仙台へ

 マレーシアから帰国し、久しぶりに仙台へ行ってきました。東日本大震災の直後にマレーシアへ渡り、一時帰国の際にも少し立ち寄るくらいでした。久しぶりに自分の所属先に帰ってきて、友人たちと会えて、本当に落ち着きました。昨年は地震が3月にあり、新学期が5月のゴールデンウィーク後に伸びたこともあり(その頃にはマレーシアにいました)、大学院の(昨年と今年の)新入生たちにも初めて会うことができました。

 仙台から奈良へ帰る途中には東京へ立ち寄り、東京大学の鎌田先生、長澤先生、大稔先生にもご挨拶させていただくことができました。9月からエジプトへ留学することもあり、住居情報など準備のために色々とお尋ねしてきました。

 ------------------
    I finally went to Sendai after coming back to Japan. I moved to Malaysia just after the earthquake, and stayed for several days in temporal staying in Japan. I have not gone back to University and seen my friends in the department, so I really felt relaxed when I was there. Last year, the earthquake happened on March and the academic year started from May (I was still in Malaysia at that time), so I met the new graduate students (the last year and this year) for the first time.

   On the return way to Nara to Sendai, I visited Professor Kamada, Professor Nagasawa, and Professor Ohtoshi in the University of Tokyo. I have plan to study in Egypt from September, so I asked them for the information of the residence for the preparation.

 研究室の友人たちと(with my friends in the department)



東北大学大和会のメンバーたちと(with members of Yamatokai in Tohoku University)

ハーバード大学滞在報告/Report of Staying at Harvard University (Aug 2016 - Jan 2017)

年度末となりました。久しぶりの更新となりましたが、昨年8月末から1月初旬までアメリカへ再び渡航し、今年の2月はトルコに滞在しておりました。何だか少し遠い昔のことのように感じますが、滞在報告を記しておきます。 私が滞在していたのは、ハーバード大学神学大学院に併設されている世界...