About Me

My photo
My academic interests are exegesis of the Qur'an and its historical development, and the mystical theories of Sufis(Mystics) in the early Islam, and re-examination of the concept "mysticism" in Religious Studies. 現在の学術的関心は、クルアーン解釈とその思想的展開、初期イスラームにおけるスーフィー(神秘家)たちの神秘的理論、さらに宗教学における「神秘主義」概念の再考です。

Saturday, March 9, 2013

来たるアニソン界のプリンス!

「アニソン界のプリンス」こと、影山ヒロノブさんがエジプトに来ているそうです。今日はコンサート だそうです(入場料400円以内とかで、とにかくめっちゃ安い)。間違った日付のチラシを渡された僕は明日だと思っていました(実際、昨晩までは今日だと 思っていたのですが、チラシを確認したところ、明日になっていました)。まあ、あまり乗り気ではなかったので、結果的に良かったんですが。

どんな歌を歌っているのかと見てみましたが、ドラゴンボールしか知らないと思っていましたが、結構有名な歌を歌っているんですね。

これで、心置きなく日曜(こちらは日曜から1週間が始まります)にある試験の準備に励めそうです。

Hironobu Kageyama, "Prince in Anisong world," is in Egypt. Today is the day of his concert (very cheap, the fee is just 30 pounds), but I thought that is tomorrow (I thought that is today until the last night, but when I checked brochure again, it says that is tomorrow). I am not interested in it very much, resulting in that is good for me.

I don't know what kind of song does he sing except Dragonball Z, but he sang very famous songs!

Anyway, I can prepare for the quiz on Sunday (the first day of weekday in Egypt is Sunday).

ハーバード大学滞在報告/Report of Staying at Harvard University (Aug 2016 - Jan 2017)

年度末となりました。久しぶりの更新となりましたが、昨年8月末から1月初旬までアメリカへ再び渡航し、今年の2月はトルコに滞在しておりました。何だか少し遠い昔のことのように感じますが、滞在報告を記しておきます。 私が滞在していたのは、ハーバード大学神学大学院に併設されている世界...