About Me

My photo
My academic interests are exegesis of the Qur'an and its historical development, and the mystical theories of Sufis(Mystics) in the early Islam, and re-examination of the concept "mysticism" in Religious Studies. 現在の学術的関心は、クルアーン解釈とその思想的展開、初期イスラームにおけるスーフィー(神秘家)たちの神秘的理論、さらに宗教学における「神秘主義」概念の再考です。

Wednesday, June 5, 2013

TEE=PEE

私の住んでいる通りはアンティークショップや雑貨屋さんが充実しています。なかなかそんなところに行く機会はないのですが、今日は初めて覗いてきました。TEE-PEEという雑貨屋さんですが、ここにある雑貨やおみやげになりそうなもののクオリティーの高さは異常で、多分カイロで一番だと思います(センスのない僕が言っても説得力がないのですが)。
とりあえず自分がエジプトで勉強している証しとして、革製のラクダの置物と取っ手がラクダになったコーヒーカップを買ってきました。
写真は撮ってはいけないと言われたのですが、店長に話しかけて少しずつ打ち解けて、最後にはどこでも写真を撮っていいよと言われました。
ハーンハリーリよりも格段に質は良く、値段もそれほど高くないのでお勧めです。住所はマアディーの231通り(ディグラ地区)、韓国のドラッグストアの前辺りです。

The street I stay is full of gallery and antiqueshop. I haven't merely been there, but I went there for the first time today. TEE=PEE, one of the shops, has superb quality about wonderful souvenir and antique, and I think that is the best in Cairo (there is not guarantee from the guy of no sense like me).
I bought camel stuff made by leather and coffee cup whose handle is camel shape.
First, they said I cannot take photo, but their heart was getting melt through talking with the owner. Then, he said i can take anywhere in his shop.
The stuff in this shop is much better quality than Khan Khalil and not so expensive, so I wanna recommend you to go! The address is Road 231, Degra Maadi, just in front of Korean drug store.





ハーバード大学滞在報告/Report of Staying at Harvard University (Aug 2016 - Jan 2017)

年度末となりました。久しぶりの更新となりましたが、昨年8月末から1月初旬までアメリカへ再び渡航し、今年の2月はトルコに滞在しておりました。何だか少し遠い昔のことのように感じますが、滞在報告を記しておきます。 私が滞在していたのは、ハーバード大学神学大学院に併設されている世界...