About Me

My photo
My academic interests are exegesis of the Qur'an and its historical development, and the mystical theories of Sufis(Mystics) in the early Islam, and re-examination of the concept "mysticism" in Religious Studies. 現在の学術的関心は、クルアーン解釈とその思想的展開、初期イスラームにおけるスーフィー(神秘家)たちの神秘的理論、さらに宗教学における「神秘主義」概念の再考です。

Sunday, June 30, 2013

Alexandria Library/ アレキサンドリア図書館

For couple of days before I left Egypt, I traveled to Alexandria. There is Alexandria Library that is the most modernized library in Egypt and superb Manuscript Museum. I was so impressed with the excellent support of the librarians (that area is not the area of Egypt). I thought that is the first time and the last time for visiting Alex, but I decided to drop by the manuscript center again.




Manuscript center can be opened for anyone who brings the certificate of graduate student (or researcher), which should be published by institution.

エジプトを発つ前の数日間、アレキサンドリアを訪れました。エジプトでもっとも近代的な図書館であるアレキサンドリア図書館があり、素晴らしい写本博物館がありました。そこでの図書館員のサポートには本当に感動しました(あそこはエジプトではありません笑!)。これが最初で最後のアレキサンドリアだと思っていたのですが、再び資料調査で訪れると思います。

写本室は大学院生(もしくは研究者)である機関発行の証明書を持参すれば、誰でも利用可能だということです。

アレキサンドリア図書館の外観

写本博物館(写本センターはこの中にあります)

番外編

地中海に落ちる夕日



ハーバード大学滞在報告/Report of Staying at Harvard University (Aug 2016 - Jan 2017)

年度末となりました。久しぶりの更新となりましたが、昨年8月末から1月初旬までアメリカへ再び渡航し、今年の2月はトルコに滞在しておりました。何だか少し遠い昔のことのように感じますが、滞在報告を記しておきます。 私が滞在していたのは、ハーバード大学神学大学院に併設されている世界...